Quality Goals

The central focus of the quality strategy of Leibniz University Hannover is on clearly defined quality goals derived from the Mission Statement and Development Plan. These goals are oriented towards the student life cycle and study programmes.

The quality goals include:

  • Facilitating a successful transfer from school to university
  • Development and presentation of competitive and attractive study programmes (profile, research, recognition, internationality)
  • Teaching excellence (development of teaching and learning environments)
  • Creation of good study conditions (organisation, consultation, support, transparency)
  • Competency orientation
  • Career orientation in study programmes and teaching for successful transfer into the world of work
Die Grafik zeigt die Qualitätsziele der LUH. Die Ziele umfassen wettbewerbsfähige und attraktive Studiengänge, Exzellenz in der Lehre, gute Studienbedingungen und Kompetenzorientierung sowie einen erfolgreichen Übergang in die Universität und das Berufsleben. Die Grafik zeigt die Qualitätsziele der LUH. Die Ziele umfassen wettbewerbsfähige und attraktive Studiengänge, Exzellenz in der Lehre, gute Studienbedingungen und Kompetenzorientierung sowie einen erfolgreichen Übergang in die Universität und das Berufsleben. Die Grafik zeigt die Qualitätsziele der LUH. Die Ziele umfassen wettbewerbsfähige und attraktive Studiengänge, Exzellenz in der Lehre, gute Studienbedingungen und Kompetenzorientierung sowie einen erfolgreichen Übergang in die Universität und das Berufsleben.
Quality goals at Leibniz University (© ZQS)

Extract from the Mission Statement of Leibniz University Hannover

Teaching as a dialogue – the focus is on the students”

“We consider teaching to be a dynamic partnership between teacher and taught. Our broad range of subjects provides opportunities for students to gain tailor-made qualifications and opens up a wide variety of avenues for professional and personal development. We educate the experts of tomorrow by offering forward-looking courses with an interdisciplinary focus to interested and motivated students. Our teaching staff are committed to providing the best possible guidance and advice to our students. We constantly review and develop our courses, facilitate the transition from school to university and support life-long learning.”